The top faves - part one

Jag har valdigt latt att bli beroende av filmer och tv-serier. Jag kan spendera hela dagar med att kolla igenom hela sasonger pa nan tv-kanals hemsida. Det kan vara allt mojligt, fran realityserier till polisserier till drama eller makeoverprogram. Det enda jag har svart for ar sitcoms. Jag tror att detta har med NORD-sidan av min personlighet att gora, jag blir garna besatt av saker. Men nar jag kollat igenom en hel sasong av nagonting blir jag liksom mattad. Jag tappar helt intresset och vill hitta nat nytt att norda mig i.

MEN medan vissa serier kommer och gar, har jag nagra jag liksom aterkommer till gang pa gang och som jag aldrig trottnar pa. Inspirerad av High Fidelity tanker jag darfor lista mina TOPP TRE basta tv-serier of ALL TIMES, starting with nummer tre:

3. The L Word



Denna lilla juvel till serie hade jag hort mycket om ganska lange innan jag fick tummen ur och gav den en chans. Och den tog ett tag att komma in i (en himla massa karaktarer), men efter ungefar tre avsnitt var jag helt fast. Sa fast att jag ville bli lesbisk och flytta till LA och bli ihop med Carmen. Vilka kvinnor, vilka intriger, sa snyggt filmat, sa valskrivet, sa realistiskt pa ett underbart fantasisatt! Och vilka karaktarer, jag vill liksom vara allihopa (forutom Jenny). Enda nackdelen ar att karaktarer kommer och gar i varje sasong, det suger nar ens favoriter forsvinner.

Denna serie kan avnjutas pa sa himla manga olika plan, som en studie i the gay-community, som akta girl power med icke perfekta kvinnor, som en slags alternativ SATC fast med tio ganger battre forebilder. Eller bara som ett javligt roligt och perfekt drama.

Och vilket slut pa hela serien! Who killed Jenny liksom?? Jag gissar pa Alice.

Kommentarer
Postat av: Ine Henriksen

:)

Ha en riktigt fin dag!

Kramar

2010-05-12 @ 14:07:20
URL: http://inehenriksen.blogg.se/
Postat av: Jennie

hej tjejen!

hur är allt med dej?

ha en trevlig helg!

kramkram

2010-05-13 @ 19:46:07
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback