Score

Herregud, det ar ju pinsamt vad otranad man ar. Inte speciellt konstigt i och for sig, eftersom min motion uteslutande bestar av promenader till och fran Tesco/bussen/tuben.

Mannen slutade tidigt idag och var saledes mycket rastlos nar han kom hem tidigt pa eftermiddagen. Som ett litet barn hoppade han omkring och spelade musik och gjorde te och mackor innan han kom pa den genialiska iden att gora om vardagsrummet till en fotbollsplan. Sa jag overtalades (motvilligt) att spela "fotboll" mellan tva snedstallda sma bord. Fotbollen i fraga var en gammal udda strumpa som rullats ihop och tejpats med maskeringstejp.

Jag holl inte koll pa hur manga mal jag lyckades fa till, men jag var inte lika dalig pa att sparka strump-tejp-bollen som jag trodde. Dock blev jag HELT genomsvettig efter femton minuter och var tvungen att satta mig ner. Nu gar mitt hjarta i hundrafemtio och jag ar beredd pa en stroke narsomhelst. Jag borde alltsa borja motionera igen.

Note: be lillasyster ta med mina gamla billiga gympaskor - som jag kopte till idrotten i typ nian - nar hon kommer och halsar pa.


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, underbart! Min gamla housemate brukade tvinga mig till att spela "madrassrugby" (låter betydligt snuskigare än det är ;)) - otroligt roligt. Och smärtsamt... ;)

2010-05-19 @ 18:29:42
URL: http://storiesfromthecity.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback