One of those days

Idag ar en san dar dag osm man kanner ska bli skit direkt nar man vaknar. Det kommer bli en san helvetes trott dag kanner jag redan, en san dag da jag bara har mos i huvudet och inte orkar rora mig.

Jag orkar inte att det regnar och blaser och ser ut att vara svinkallt ute.

Jag orkar inte att vardagsrummet ser ut som ett bombnedslag med gardagens curry-take away over hela bordet och golvet och hela rummet stinker av garlic naans.

Jag orkar inte att koket ar ett lika stort bombnedslag med gardagens disk i hela diskhon och kladdiga curry-fingeravtryck pa kylskapet och att jag var tvungen att brottas i en kvart med intorkat ris i kastrullen for att kunna koka tevatten.

Jag orkar inte lyssna pa helvetes Talk Sport hela javla dan.

Jag orkar inte plugga, men jag maste for att jag ligger efter i mitt eget schema. Tva veckor kvar till tenta och jag har tva amnen kvar.

Jag orkar inte att de dar curry-resterna och disken i koket inte kommer att flytta pa sig om inte JAG gor det. Nar jag papekar detta for mannen havdar han bara att han inte stor sig pa det. NEJ DET AR KLART SOM FAN ATT DU INTE STOR DIG PA DET NAR DU VET ATT OM DU IGNORERAR DET TILLRACKLIGT LANGE KOMMER JAG STADA UPP DET! Jag maste vara varldens billigaste hembitrade.

Jag orkar inte med den har helvetes trottheten som bara slar till utan forvarning och utan nagot jag kan gora at det.

Och jag ORKAR verkligen inte bry mig om att jag ar gnallig och bitter. Jag ska ga och lagga mig och lyssna pa Simon and Garfunkel's I am a Rock pa repeat.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hahaha! Hittade din blogg av en slump och har läst igenom dina senaste inlägg med ett leende. Thank god att jag inte är den ENDA på jorden som inte orkar med gårdagens äckliga disk, städa vardagsrummet till en någorlunda standard och bara vill dra täcket över huvudet när jag ser vädret där ute. Jag bor i norra delen av landet, men I hear you.. I really do! ;D Ta hand om dig!

2010-05-08 @ 16:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback