My top faves - part 3

Och nu nummer ETT pa min lista av de allra basta tv-programmen nagonsin! Nar jag val borjar tanka pa det kommer jag pa typ attahundra serier till att skriva om, men dessa tre (L word, QI och Six Feet Under) kommer alltid vara topp tre favoriter. Jag ar inte helt fyrkantig, sa jag ar helt oppen for att skaffa nya favvos (tips emottages tacksamt!) men jag har svart att se hur nagot nagonsin skulle ta dessas plats.

1. Six Feet Under




Detta lilla mirakel till serie var min forsta karlek. Jag tror att jag gick pa hogstadiet nar jag borjade folja den, och kommer ihag hur jag spelade in varenda avsnitt (sandes klockan 21.20 pa SVT varje sondag), pa VHS (ja, det var en simplare tid) och tittade pa dem sa mycket att jag till slut slet ut videobanden. Det var sa mycket i den som tilltalade en nordig tonaring, jag tyckte att Claire var det coolaste jag nansin sett och var lite foralskad i psyko-Billy.

Nu nar jag ar aldre gillar jag mest Brenda och tycker att Claire ar irriterande, och det bevisar val om inte annat att detta ar en serie man inte vuxit ifran, men vuxit MED. Jag kan fortfarande satta pa vilket avsnitt som helst, och bara ha pa i bakgrunden nar jag gor nagot annat. Oh how I love this.


Detta lilla mirakel till serie var min forsta karlek. Jag tror att jag gick pa hogstadiet nar jag borjade folja den, och kommer ihag hur jag spelade in varenda avsnitt (sandes klockan 21.20 pa SVT varje sondag), pa VHS (ja, det var en simplare tid) och tittade pa dem sa mycket att jag till slut slet ut videobanden. Det var sa mycket i den som tilltalade en nordig tonaring, jag tyckte att Claire var det coolaste jag nansin sett och var lite foralskad i psyko-Billy. Nu nar jag ar aldre gillar jag mest Brenda och tycker att Claire ar irriterande, och det bevisar val om inte annat att detta ar en serie man inte vuxit ifran, men vuxit MED. Jag kan fortfarande satta pa vilket avsnitt som helst, och bara ha pa i bakgrunden nar jag gor nagot annat. Oh how I love this.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback