Sorted!

FINALLY!!!

Over ett halvar har det tagit, men nu har jag antligen lyckats oppna ett BANKKONTO! San jakla massa strul jag gatt igenom, och sa manga blanketter och adressbevis och legetimationer och intyg jag varit tvungen att skaffa fram, sa jag tycker att de typ borde satta in nagra extra £££ for besvaret. Jag borde aven stamma alla banker jag forsokt med men blivit nekad for att jag tydligen ser ut som en terrorist eller bedragare.

Nationwide - skickade in blankett och vantade i flera veckor pa svar. Fick inget och ringde kundtjanst (kostade £8!!!), och tydligen hade papperena inte kommit fram. Jag gick till banken igen, fyllde i papper dar med hjalp av trevlig bank-tant, men fick nagra veckor senare avslag eftersom jag inte kunde ge tre ars adresshistoria i UK. Fuck Nationwide.

Abbey (nu Santander) - gick till banken, fick sitta i minilitet rum med handlaggare som knappade in mina uppgifter i datorn. Dagen efter ringde han och berattade att jag fatt avslag eftersom jag inte kunde ge nagon credit check, eftersom jag inte hade nagot tidigare konto i landet. NO SHIT SHERLOCK, JAG VILL OPPNA ETT FOR ATT JAG INTE HAR NAGOT!!! Fuck Abbey.

Darefter kollade jag upp Barclays, RBS, HSBC och The Cooperative. Dar var man tvungen att uppge typ femton ars adresshistoria, credit checks for hela livet (svenska konton gilldes dock tydligen inte) om man inte ville oppna ett international student account som de tar typ £20 i manden for. Fuck that.

Gick till NatWest och fick reda pa att jag med mina begransade uppgifter mojligen kunde fa oppna nagot mycket simpelt utan formaner. Och det ar ju okej, jag behover ju bara nagonstans att betala in den helvetes checken jag suttit pa sen juni. Sa jag fyllde i allt, hade med mig pass och council tax bill och flirtade diskret med bankkillen. ANDA fick jag avslag, den har gangen for att mitt namn var felstavat pa rakningen! Fuck Haringey Council.

Sa jag fick ga till kommunen och fa detta andrat. Nya papper kom en manad senare. Jag gick tillbaka till NatWest men blev bortvisad typ fyra ganger for att de hade for fa handlaggare tillgangliga. Boka tid gick tydligen inte heller. Gick tillbaka i torsdags men da var jag tydligen tvungen att ha intyg fran uni, vilket ingen namnt tidigare.

MEN IGAR!!! Igar godtogs alla mina papper och jag fick skriftliga intyg pa att jag inte ar terrorist. Och nu ringde precis den trevliga kvinnan och meddelade att mitt konto ar oppnat och mitt kort ar pa vag pa posten!

Tanya pa NatWest, jag kommer alska dig forevigt. Nu slipper jag ta ut femhundra pund i bankomaten och ge till sambon som betalar in dem pa sitt konto och darefter till hyresvardinnan. Jag slipper kanna mig som ett omyndigt barn som inte kan ansvara for sina egna pengar. Sicken lattnad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback