Saker jag larde mig igarkvall

1. Att halla i sig jagerbombs en torsdag ar icke att rekommendera om man vill astadkomma nat produktivt dagen efter.

2. En uber-mes som jag sjalv borde inte fa slappas los i Camden i prydligt lockat har och sota sma ballerinas. Jag kanner mig alltid totalt out of place i dessa omraden.

3. Stallet (Proud) var nat slags omgjort stall, med bar i ett "hast-rum" (heter det spilta?) utkladningslada i ett annat, ansiktsmalning nanstans, en stor trahast bredvid scenen som var dekorerad med egentillverkade pappershjartan och for musiken stod diverse band som spelade nat electro-liknande utan text. Det var som om estetprogrammet pa mitt gamla gymnasium hade spytt darinne.

4. Bara for att en kille tvingar pa en en drink betyder det INTE att man maste sta och prata med honom hela kvallen. Detta larde jag mig i och for sig for lange sen, men skulle behova laras ut till kostymnissar som gar ut i Camden for att vara "coola" och stota pa varenda tjej som gar forbi, som koper en drink at en, tjatar pa om sig sjalv i tjugo minuter i strack och sen sager att man ar "boring" for att man inte skrattar at hans sexistiska skamt.

5. Det ar ocksa okej att knuffa fulla sliskiga italienare HART nar de tar pa en pa dansgolvet. Ordet "italienare" kan naturligtvis bytas ut mot passande nationalitet i varje unikt fall.

6. Sista tunnelbanan fran Chalk Farm gar 00.15 och ar man atta minuter forsenad ar det bara att leta upp en nattbuss. Turligt nog gick en fran Camden Town Stn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback