Healthy eating regime

Jag kan omojligt sova mer an jag redan gor (duh, jag maste ju fa nagot gjort pa dagarna), och jag har borjat promenera mer; jag tar bussen som gar ifran Seven Sisters istallet for Bruce Grove for att det blir en langre promenad etc. Socker-rehaben borjar ge med sig, jag far inte langre narmast sexuella fantasier om chokladkex.

Dock tvingar den har helvetes ihangande trottheten mig att ta till an mer extrema atgarder, sa nu har jag bestamt mig for att ATA battre. I alla fall forsoka. Inget extremt, bara mindre halvfabrikat, frukost VARJE dag, mer gronsaker och ta med en banan i lunchladan varje dag. Sa idag kor jag en "kickstart", aven om jag hatar det ordet och vill sla alla som avnander det:

FRUKOST
- tva rostade mackor (fullkorn och en massa fron och linser i brodet), en med kalkonskinka och en med agg. En kopp svart te med mellanmjolk.

LUNCH - overblivna hemmagjorda kalkonburgare med nagra klyftpotatisar (rest fran i forrgar).

MIDDAG - obestamt, vi har kycklingfileer och ris, kanske bara gor nagon sas till detta och ater med en massa broccoli? Beror pa vad Tesco har att erbjuda.

MELLANMAL - brukar jag inte ata, men tydligen ar det bra for att forebygga blodsockerfall, sa jag ska kopa bananer och yoghurt. Jag kommer ocksa att dricka kaffe, dock i mindre mangder an mitt vanliga intag av typ flera hinkar om dagen.

Nu blir det spannande att se hur lange jag klarar av att halla det har. Ska jag lyckas sla mitt forra rekord pa 11 timmar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback