Date night

Igarkvall firade vi in helgen med ett restaurangbesok. Vi gick alltsa till en RIKTIG restaurang. Note: INTE en pub. INTE ett stalle dar man bestaller over bardisken. INTE ett stalle med inrokta heltackningsmattor, dar man ater mat fran ett kok som ligger precis invid toaletterna, samtidigt som man trangs med tweedkeps-dekorerade stammisar och medelaldern ligger nanstans mellan attiofem och hundra.

Detta var en liten italienare precis invid Bruce Grove Station, och hor och hapna: AGARNA VAR ITALIENARE! Autentiskt autentiskt tankte vi forvantansfullt, nu borde ju maten vara fantastisk hemgjord italiensk husmanskost, preparerad med KARLEK och omsorg.

Hahaha sa vi misstog oss. Jag at bruchetta, seg baguette med hackade tomater. Mitt sallskap valde avokado-raksallad, som serverades DRANKT i thousand island-dressing. Till huvudratt valde jag kycklingfile, som serverades med ett berg av smalt flottig mozzarella och passerade tomater och potatisar som enligt menyn skulle vara "sauterade" med alldeles uppenbart var friterade. Efter denna kaloribomb svettades jag matolja, och avstod efterratt.

Men personalen var trevlig. Och det ar ju valdigt trevligt att fa komma ut ibland, till ett stalle som inte ar en svettig pub.


Kommentarer
Postat av: alex

fin blogg ! :D

2010-03-21 @ 19:42:12
URL: http://stockholmshetaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback