Cravings

Efter en vecka pa en (relativt) sockerfri och lagkolhydrat-diet skulle jag kunna MORDA for chokladkex. Eller vilka kakor som helst, eller vad som helst som ar sott for den delen. Jag har forsokt ata bananer nar behovet satter in, men det hjalper ju fan heller.

Jag hade aldrig kunnat tanka mig att JAG skulle bli sockerberoende, jag som aldrig varit en godis-manniska. Det har ar inte kul. Och situationen hjalps inte av att sambon gick barsark pa kakavdelningen pa Tesco igar, sa i skapet finns bade kokosringar, hobnobs och chokladdigestive. Jag vager for och nackdelar, det kanske ar bast att bara erkanna sitt sockerberoende och svulla alla kakor? Sa kan jag sluta senare? Sounds like a plan.

Det finns ju varre saker man kan vara beroende av. Det ar ju tur att jag inte tal rokning eller storre mangder alkohol, jag skulle ju blivit en alkis in no time.



Nu blir det till att resortera till nast basta: leave in-balsam fran Aussie som jag kopte idag. Det doftar som godis, typ Ahlgrens bilar. Jag lar overdosera detta. Hoppas att det hjalper mitt svinto-torra har ocksa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback