Freebie

En bra grej idag: Folk fran nagon rattvise/reklam-organisation delade ut gratis choklad i skolan! Tydligen ar det nan slags fairtrade awareness-kampanj som pagar, och det ar ju kanoners for alla oss fattiga studenter som lever pa svaltens kant.

Jag roffade at mig tva Cadburys Instant Hot Chocolate-pulver och en handfull sma chokladbitar, for gratis ar ju som bekant gott. Dock var kanske inte denna hot chocolate den basta jag druckit, men man skall icke klaga pa det som inte kostar en nagot.



Lite njutbart ar det dock att sana har vattniga pulverdrycker framkallar nostalgikanslor fran barndomens campingsemestrar och fritidsutflykter, da jag vill minnas att nagot liknande intogs ur sana dar kacka skogsmulle-plastmuggar som var ihopfallbara och inte tog upp nagon plats ALLS i ryggsacken. Samtidigt far jag starka associationer till de obligatoriska hembakta kanelbullarna (eller de dar pizzabullarna mamma bakade under nan period pa 90-talet), och mojligen en liten hint av lukten av blota blota gummistovlar och gula galonklader och nagon rostfri termos. Och sana dar varmkorvar man skulle grilla och tradde pa en pinne men alltid lyckades tappa i elden sa att de kremerades och man drankte skiten i ketchup for att fa bort den varsta asksmaken.

Det ar lustigt sa mycket man tror att man glomt, och att det kravs sa lite for att minnas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback