Arty farty

Har varit pa konstutstallning for mannens elever ikvall. Jag foljde med mest for att studenten i mig gick helt bananas efter loften om GRATIS VIN OCH SNACKS. Att halla i sig pappersmugg efter pappersmugg med ladvin och svulla chips som om det inte fanns en morgondag ar kanske inte speciellt lampligt pa en hogstadieutstallning, men jag var i gott sallskap av min man och hans utbranda lararkolleger.

Det var trevligt att se vart han jobbar, jag hade aldrig varit dar eller ens traffat de andra lararna. Det ar lustigt det dar, jag ser ju honom bara ga ivag pa morgonen med sin ryggsack och sina pennor och komma hem pa eftermiddagen med diverse fargflackar pa trojan. Jag kan ju egentligen inte vara saker pa att han faktiskt gar till jobbet, han skulle ju kunna salja droger eller vara hallick eller fotbollsproffs eller vadfan som helst under dagarna. Fram tills idag visste jag ju inte ens vart hans skola ligger. Nar jag tanker efter tror jag inte att han vet vart mitt universitet ligger heller. Inte konstigt att folk kan leva dubbelliv eller ha otrohetsaffarer, det skulle ju vara hur enkelt som helst. Herregud vad vi maste lita pa varandra.

However, jag har fatt nog med kultur for idag, sa nu blir det choklad och The L Word i sangen. Jag lovar, det ar minst 30 grader ute och inne blir det som en javla BASTU. Jag sitter och flamtar som en hoggravid kedjerokande golden retriver. Phew.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback