LDN

Ar det bara jag som far daligt samvete av att sitta inne en solig dag? Most likely en rest fran barndomen, da man mer eller mindre TVINGADES ut for att leka i solen. Personligen foredrar jag faktiskt nar det ar mulet eller regnar, i alla fall i London. Ar det soligt SYNS all skit sa tydligt.

Detta ar en otroligt skitig stad. Det ar smutsigt i stort sett overallt. Det ligger skrap pa gatorna, och folk kastar bara ut sina sopor pa trottoarerna. Don't get me wrong, jag alskar den har staden. MEN London ar mer an bara the West End, dar turisterna brukar halla sig till. Det "riktiga" London - utkanterna, dar folk faktiskt bor - ar helt annorlunda. Har finns inga roda telefonkiosker, inga trevliga tidningsgubbar, inga bobbys i hoga hjalmar, inga kandisar, inga mysiga fishandchip-shops och valdigt fa vackra viktorianska hus.

Daremot finns det en himla massa kebabstallen, corner shops som saljer ALLT man kan tanka sig pa minsta mojliga yta, manniskor av all varldens nationaliteter, orange pommes frites-kartonger, ungdomsgang med huvtrojor vid busshallplatserna och en HELVETES massa feta duvor som ater matrester som slangts ut fran curryrestauranger.

Men London skulle inte vara London utan all skit, och aven om jag inte vill bo kvar har resten av mitt liv sa alskar jag det for vad det ar just nu. Och trottnar man pa "sitt" omrade finns det alltid en buss som gar nagon annanstans.



Bruce Grove/High Road









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback