I am Mary-fucking-Poppins

Barnvaktandet igarkvall gick alldeles ypperligt om jag far saga det sjalv. Ofta blir det ju att barnen ar lite blyga forsta gangen man traffas, men dessa tre pojkar var verkligen hur fina och glada som helst! Inget gnall, inget "jag vill ha min mammaaaaa!!!" och inget brak. Jag fick till och med lasa godnattsagor, och det maste verkligen vara det mysigaste som finns!

Jag har jobbat som au pair/nanny/barnvakt till och fran i tre och ett halvt ar, och jag har verkligen saknat att jobba nu det senaste halvaret, sen den amerikanska familjen flyttade. Det kanns ganska skont att ha ett litet extrajobb vid sidan av plugget, aven om det inte ar sa ofta. Sedan ar ju extrapengar verkligen alltid valbehovligt! Och jag VET att det later jatteklyschigt, men det ar verkligen en speciell och otroligt givande kansla att fa tillit fran smafolket. Jag vet inte hur manga ungar jag har tagit hand om under min "karriar" men det maste vara uppemot tjugo, kanske fler, och alla har en speciell plats i mitt hjarta.





Den har fick jag av lille Dexter sista dagen nar jag jobbade i Stanmore. Behover jag namna att jag borjade grata?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback