Langsam dod

Alltsa, jag VET att jag sjalv valt att plugga, och jag har sjalv valt VAD jag pluggar. Jag pluggar for att jag fatt for mig att jag ar smart och vill ha nan form av examen som bekraftelse. Jag pluggar sociologi och psykologi for att det ar allmanbildande och att jag darfor kan gora lite vadsomhelst nar jag blir sa pass stor att jag vet vad jag vill gora med mitt liv. Dessutom later det bra, och man lar sig en massa nodvandigheter om till exempel Marxism, personlighetsstorningar, politiska konflikter, statistik, ontologi och epistemologi, vilket hjalper nar man vill glansa  med sin OERHORDA allmanbildning pa cocktailpartyn.

MEN att det ska vara sa HELVETES JOBBIGT att lara sig skiten! Jag har pa tva timmar lyckats lasa fyra sidor, och fattar anda inget av Habermas och hans uncoupling of systems and lifeworld.

Jag borjar fundera pa om det ar vart det, om man kanske bara skulle ge upp det akademiska och bli lyxhustru?



Skjut mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback