Kallt?

Det ar inte mer an ett par plusgrader ute, vilket betyder att det inte ar mycket varmare inomhus. Engelska hus ar i regel gjorda av sten, ofantligt daligt isolerade, med fonster som drar som attan, och ar ohyggligt dyra att varma upp. Detta ar antagligen anledningen till att de flesta hus utrustats med oppen spis (ofta flera i varje hus) och heltackningsmattor i typ vartenda rum som ar sa tjocka att man sjunker ner till knana.

Dock har min lilla trea i Tottenham inte begavats med varken oppen spis eller heltackningsmatta, sa temperaturen kan beskrivas som narmast arktisk. Jag sitter i skrivande stund under en filt med dubbla sockor + farskinnstofflor, leggings och linne + tshirt + collegetroja och hinkar litervis med te. Det ar valdigt svart att hitta nagon form av motivation till att plugga under sadana omstandligheter, da man bara vill tanda en massa ljus och lagga sig under tacket och kolla pa film.

MOJLIGTVIS att jag lyxar till det med att satta pa elementen senare nar tvatten ar klar, helvetet torkar ju aldrig annars. Jag pluggar da. Bra plan.




Kommentarer
Postat av: D

Ja! kör påd et!

2010-02-01 @ 19:42:36
URL: http://mannenmedstortd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback