Prestationsangesten has spoken

Sju veckor och tva dagar kvar till deadline. Tills dess ska jag ha skrivit tre standarduppsatser i amnena News and Society, Sociological Research Methods och Theories in Contemporary Sociology, och en miniuppsats i Social Psychology.

News and Society har jag gjort tva tredjedelar av, sa den planerar jag att ha klar till onsdag. Da ar det exakt sju veckor till deadline. Da har jag tva och en halv vecka till vardera sociologiuppsats, och tva veckor till psykologin.

Jag har alltsa helt okej med tid pa mig, att jag ens har borjat betyder att jag ligger flera mil fore manga av mina kursare. Men det ar nagot med sjalva ordet "deadline" som gor att jag kanner panikangest light.

Tills den 14 april maste jag alltsa ha skrivit fyra uppsatser. Fyra uppsatser som inte bara ar okej och godkanda, utan har ett score pa over 70, som ar gransen till ett 1st. Helst over 70, det ar bra med marginal. Och SAMTLIGA boxar pa the cover sheet ska vara itickade som EXCELLENT. Excellent pa grammar, pa content, pa structure, pa argument, pa evidence, pa reading och pa referencing. Allt annat tar jag som ett misslyckande.



Jag har inga atstorningar eller kroppskomplex, inga tvangssyndrom och inga fysiska handikapp, men MVG-angesten sitter djupt, och har gjort anda sedan grundskolan. Det ar mojligt att den kommer ta det battre av mig och att jag kommer hamna pa psyket relativt snart. Men det kan jag leva med, sa lange jag slipper ett fucking 2:1. Da tar jag hellre ett fail och en tvangstroja.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback