Dagens intellektuella

Denna lordag bjod (finally!) pa en liten tripp till British Library och utstallningen som jag tjatat mig till i flera veckor. Den visade sig vara over forvantan och dessutom ar det ganska skont att komma ut ur pluggbubblan ett tag och bara strosa omkring i omradet runt King's Cross och kolla pa folk. Folk-spaning ar det basta jag vet i London, och jag vet inte hur manga timmar av mitt liv jag spenderat pa parkbankar och cafeer da jag helt ogenerat stirrar och glor pa alla unika och mindre unika manniskor som befolkar den har stan (forutom engelska manniskor, de ar typ i minoritet).

Jag vill minnas att jag vid nagot tillfalle hade med mig en anteckningsbok och noterade vilka sorters manniskor som passerade, typ "kostym med portfolj", "blonda svenska tjejer med Goose-jackor pa shoppingweekend", "tre polska byggarbetare med takeawaykaffe", "indiekillar i assmala jeans och gardinluggar", "massiv grupp japanska turister med systemkameror" osv osv.





Jag kopte en kaffe pa Pret a Manger men locket pa muggen hade inget hal. Och inga instruktioner pa locket hur man skulle ga till vaga for att liksom "oppna" nat. Ar det inte meningen att man ska dricka med locket pa, eller ar det bara jag som ar obegavad? Jag loste det genom att aggressivt SLITA upp ett hal, men seriost Pret, instruktioner pa takeaway-muggarna skulle inte vara fel, for det ar INTE okej att fa era kunder att kanna sig som underbegavade idioter nar allt de vill ha ar en white americano och en croissant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback