Regnperiod

Det har sporegnat nonstop i princip HELA dagen. Verkligen SPOREGNAT, den sortens regn som verkar komma fran alla vinklar samtidigt och bloter en in pa bara margen. Mina fotter var genomdrankta innan jag ens hunnit till bussen. Och FY vad det STINKER pa en buss full av regnblota manniskor! Som blot hund, fast med en touch av takeaway-curry och billig parfym.

Dessutom finns det ganska glest med brunnar och liknande pa gatorna har, sa regnvatten tenderar att samlas i vattenpolar stora och djupa som mindre sjoar pa gatorna. Detta innebar att om man gar pa trottoaren nar en bil kor forbi pa gatan ar man garanterad att bli totalt nerdrankt av vattensplash, vilket jag fick aran att uppleva hela TVA ganger pa vag fran bussen.



Men nagra som tydligen inte var lika radda for att bli nerdrankta var den grupp pa cirka tjugo muslimska man som i eftermiddags hade samlats for bon MITT ute pa skolgarden, MITT i monsun-helvetes-regnet. Full on boneakt, med knabojning med pannan mot marken. Jag ar HEMSKT nyfiken pa hur detta kom sig, jag vet ju att det finns en hel massa bonerum inne i sjalva universitetsbyggnaden? Varfor pa marken, i leran, i sporegn, mitt ute pa skolgarden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback