The weakest of the pack

Jag har borjat inse vilken jakla tur jag har som faktiskt lever i en civiliserad och upplyst tid. Jag har sannerligen inte mycket som talar for att mina gener skulle vara varda att fortplantas, och saledes foljer har nagra exempel pa hur naturen javlas med mig. Jag har begavats med:

1) Kronisk neurologisk sjukdom med symptom som nedsatt muskelstyrka och trotthet. Jag kraver 10-12 timmars somn per natt, och om jag ska ut pa kvallen maste jag sova pa eftermiddagen for att orka. Vissa dagar orkar jag inte ga utanfor dorren eller ens prata med nagon. Medicinerna jag tar har trotthet som en av biverkningarna. Om jag hade levt pa stenaldern och min flock blev attackerad av sabeltandade tigrar skulle jag alltsa inte kunnat springa med dem, utan blivit UPPATEN.

2) EXTREMT daligt lokalsinne. Jag har gatt vilse i en svangdorr. Jag har varit tvungen att ringa min mamma for att hon via telefon skulle guida mig fran Gronsakstorget till Jarntorget. Till detta kan vi antagligen ocksa rakna in att jag inte kan skilja pa hoger och vanster. Jag har ocksa svart for vad som ar UPP och vad som ar NER. Om nagon sager "Kolla ner" maste jag TANKA i flera sekunder innan jag fattar vad som menas. Sa om jag mot formodan skulle komma undan den sabeltandade tigern skulle jag inte hitta tillbaka till min flock, utan DO i min ensamhet.

3) Allergier mot frukt och notter. Jag skulle alltsa SVALTA IHJAL, for vad annars at man pa stenaldern?

4) Pollenallergi som gor mitt liv till ett helvete varenda var och sommar. Gor mig annu trottare och alldeles grotig i huvudet. Har tillkommer dammallergi som ar extra prominent i detta centraluppvarmningens himmelrike till land. Botas med starka antihistaminer som gor mig om mojligt ANNU trottare. Pa stenaldern skulle jag alltsa antagligen hamna i koma av allergichocker. Och DO.

5) Mycket kanslig och eksembenagen hud, som jag natt och jamt kan halla under kontroll med starka kortisonsalvor och mjukgorande lotion tva till tre ganger om dagen. Utan dessa skulle val min hud spricka och jag skulle BLODA TILL DODS.

6) Gravt nedsatt syn och i behov av glasogon och linser for att kunna se nagonting alls. Vill minnas att jag kallades "mullvaden" i skolan nar jag var yngre pa grund av detta. Jag skulle alltsa ha varit praktiskt taget blind, och antagligen vandrat rakt in i munnen pa den sabeltandade tigern.

Jag har alltsa typ allt emot mig, och evolutionen borde ju rensa ut sana har veklingar for artens overlevnad? Jag ar fucking amazed att jag fortfarande lever.

Kommentarer
Postat av: Syster

Du är en darwinistisk mardröm!

2010-04-29 @ 19:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback