Cheap shit

Jag har en mycket mycket kluven relation till Primark. En hat-karleksrelation kallas det visst.

Jag HATAR att det tar tjugo minuter att ta sig fyra meter for att det ar folk PRECIS overallt. Tank rea pa Ullared, men hundra ganger varre for att folket som knor inte ar relativt trevliga svenska klimakterietanter. Oh nej, dessa ar en blandning av robusta karibiska damer som tar upp en hel gang sjalva och skriker pa allt och alla, arga tyska turister, hogljudda amerikaner, svenska gymnasietjejer gone WILD pa shoppingweekend, gamla pakistanska tanter i attioarsaldern som man snubblar pa for att de ar typ 1.30, och inte minst alla CHAVS som kommer med sina snoriga, smutsiga avkommor for att spendera hela bostadsbidraget pa nat neonfargat i polyester.

Provrum ar out of the question da det tar tva timmar i kon. Det gor inte sa mycket dock, for inne pa Primark rader ett speciellt tillstand av anomi. Normloshet. Anything goes. Och nar man ar mitt inne i detta rycks man med och blir personlighetsforandrad. Jag har kommit pa mig sjalv med att prova ett silkigt rosa nattlinne, over mina egna klader framfor en spegel mitt inne i affaren. Och ingen bryr sig, alla gor samma sak. Man skriker lite pa varandra. Man sliter tag i det man vill ha och det man inte vill ha kastar man pa golvet.

Det ar forst nar man kanner att det borjar bli svart att andas som man inser att det ar dags att betala och ga darifran. Och nar man val har lyckats ta sig ut pa gatan igen hatar man sig sjalv lite grann, och lovar sig sjalv att ALDRIG MER. Man mar illa over sitt eget djuriska, ociviliserade beteende.

MEN det ar ju sa billigt! Och nar man kommer hem och inser att man fatt en hel outfit for under £10 sa kan man ju inte hjalpa att bara ALSKA det. Det kostar ju liksom INGENTING! Och att det formodligen ar sytt av barnslavar i Bangladesh fortranger vi.



Linne £1.50, halsband £2.50, hatt £3. Kjol £2.99, men den ar fran H&M.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback