Revision hell

Idag hade det anordnats en liten informell revision session for min sociologikurs, for att hjalpa oss lata studenter med tentaplugget, vilka amnen som lar dyka upp, vad vi ska fokusera pa och hur vi ska svara pa fragorna and so on and so forth. Syftet med detta var att se till att vi ar val forberedda och lugna infor tentan.

NOG. Jag ar mer forvirrad nu an jag var innan, jag som bara gick dit for att det enligt uppgift skulle serveras refreshments. What the fuck ar metatheory och hur underpinnar det Marx's theoretical framework? Varfor VARFOR varfor ska en frisk manniska kunna critically utvardera tva kontrasterande approacher till structure-agency dichotomy??

Och sa kommer alla dessa oundvikliga foljdfragor som lar bli anledningen till nagon form av tvangsvard inom en snar framtid. Varfor ska jag egentligen veta detta? Vad for anvandning kommer jag ha av detta i mitt RIKTIGA liv???

Snart ger jag upp och doktorerar i skiten och blir insnoad, varldsfranvand akademiker pa riktigt, bara FOR ATT. Och det faktum att jag tycker att det ar intressant far mig att hata mig sjalv lite grann.


Hej huvudvark.

Kommentarer
Postat av: Paula

hej! jag hittade din blogg via londonsvenskar och såg att du ville träffa tjejer i tjugoårsåldern, tada här är jag! haha. jag heter Paula, är 19 år och bor i Beckenham som ligger lite utanfär London. Har bott här sedan i augusti och trivs superbra. Skulle gärna ses för en fika eller något om du har lust? Hör av dig. x

2010-04-16 @ 10:15:34
URL: http://ingridpaula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback