Steg for steg - BEANS ON TOAST

Som den godhjartade och osjalviska medmanniska jag faktiskt ar tankte jag att det vore ju SKANDAL om jag inte delar med mig av mitt favoritrecept! Denna maltid ar till for den som gillar snabb, enkel och BILLIG mat (=utmarkt for studenter), men framfor allt ar den helt otroligt GOD. Detta ar utmarkt som lunch eller kanske ett lite storre mellanmal. Naturligtvis har jag inte hittat pa denna kulinariska lackerhet sjalv, den ar nagot av en engelsk klassiker sa att saga.




Steg 1: Ta fram en burk vita bonor i tomatsas. Oppna burken. Jag har har valt Morrisons egna billighetsmarke, en burk for 29p, men naturligtvis kan man anvanda bonor of your choice. Om man vill lyxa till det lite extra kan man till och med anvanda Heinz baked beans, de kostar hela 49p. Kanske nagot for helglyx eller fredagsmys?



Steg 2: Hall bonorna i en stekpanna (kastrull gar ocksa bra). Rakna med en halv burk per person. Lat puttra pa svag varme i nagra minuter.



Steg 3: Under tiden bonorna ligger i pannan, lagg i tva skivor brod i brodrosten och lat dem rostas. Vitt brod ar det traditionella, men jag forsoker vara nyttig och anvander fullkorn. Kingsmill wholemeal medium sliced, om nagon undrar.



Steg 4: Nar broden ar rostade ska de smoras. Jag anvander sojamargarin, eftersom det ar vad sambon hela tiden envisas med att kopa. Lagg de smorade rostade broden pa en billig, gra tallrik/assiett fran Ikea.



Steg 5:
Hall upp bonorna pa tallriken, BREDVID de rostade broden. Vanligtvis far man detta serverat med bonorna hallda ovanpa, men da blir broden alldeles soggiga och geggiga och ackliga. Detta kanske dock ar en smaksak. Sedan ar det bara att hugga in!

Jag forstar inte varfor svenskar inte ater mer baked beans. Baked beans ar fantastiska. De passar till ALLT. I Englend ar det standard att servera dem till fiskpinnar. Man har dem till chicken and chips, till chips and eggs. De ar som en sas liksom, som brunsas anvands till allt i Sverige. Testa testa! Fantastiskt till pommes frites!

Kommentarer
Postat av: En Romantisk Saga

Tyvärr gilalr jag inte bönor :/

2010-04-14 @ 18:35:26
URL: http://enromantisksaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback