Another bloody week

Sa var det mandag igen.

Det kanns inte som en ny vecka, eftersom skolan ar slut for den har terminen. Sista veckan var veckan innan forra, inlamningsdeadline ar pa onsdag (men jag ar KLAR!!!), sen ar det bara nagra revision sessions innan forsta tentan den 21 maj. Sa mellan nu och 21 maj ar det hemma-tenta-plugg som galler. Jag gav mig sjalv ledigt forra veckan, sa IDAG borjar tentaforberedelserna.

Det ar bara sa svart att byta fran ledig-mode till jobb-mode, jag har ju varldens samsta sjalvdisciplin. Jag vet ju att jag KAN skriva jakligt bra tentor och uppsatser trots detta, sa kanske ar detta velande och ofokuserande en riktigt bra arbetsmetod? Kanske ar det sa jag SKA jobba, ar det da jag faktiskt presterar bast? Men even so, det gor allt sa himla jobbigt nar man inte kan organisera ens den mest banala tanke.

Anyhow. Jag ska kla pa mig och gora en kaffe. I min brist pa disciplin har jag i alla fall lart mig att det ar omojligt att fa nagot gjort ikladd pyjamas.

Jag ar saker pa att
Dostojevskij inte satt i gra velourbyxor och reklam-tshirt nar han skrev Brott och Straff.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback