Confusion

Det blir till att byta/lamna tillbaka en kjol fran H&M som jag mot battre vetande kopte utan att prova igar. Jag blir inte klok pa storlekarna pa H&M har, ibland star det i engelska (8, 10, 12 osv) storlekar, ibland i svenska/europeiska (36, 38 typ), och ibland i S, M och L. Och jag ar en UK 10, en standard-svensk-38, hur kommer det sig da att denna kjolen i MEDIUM verkligen hangde som en gardin pa mig? Den var inte bara lite for stor, utan flera storlekar. Jag har ju en klanning i stl M fran samma stalle som sitter perfekt, hur skulle jag da behova S-XS pa kjolen??? Felmarkning ar enda tankbara forklaringen.

Dock ar det lordag och pa lordagar pa Oxford St ar det ett rent helvete att ens ta sig nanstans, och i stort satt OMOJLIGT att hitta ett ledigt provrum. Sa vagar man chansa och kopa den i S utan att prova, igen? Lite battre maste den ju passa.

Men a andra sidan kostade den inte mer an £2.99, sa det kanske inte ar hela varlden om den inte skulle sitta hundra.


Nu drar vi ut pa stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback