List me up

Det har med listor tycker jag ar riktigt kul, och jag alskar att lasa andras. So here we go:

1. De tre senaste kopen jag gjort ar overstrykningspennor, blanka tights och tva silkiga nattlinnen fran Primark
2. Den storsta kandis jag har nummer till i mobilen ar hahaha, raknas min sambos kompis som gick i skolan med nagon i ett boyband pa 90-talet?
3. Det senaste jag googlade var "occupational gender segregation", research till min uppsats ;)
4. Mitt samsta kop nagonsin ar antagligen ett par ratt dyra stovlar jag kopte forra hosten, som ar ett halvt nummer for sma och darmed TORTYR att ga i. Men javligt snygga ar de.
5. I min handvaska har jag just nu en beige planbok som jag arvt av farmor, svarta skinnhandskar, pass, council tax bill, mp3-spelare jag fick nar jag fyllde 16 men som fortfarande funkar exemplariskt, otaliga kvitton samt nycklar och ett Tesco Club Card. Oh och ett 5-pencemynt jag hittade pa botten!
6. Min favoritgata i varlden ar antagligen Portobello Road i Notting Hill eller Upper Street i Angel. I Sverige Avenyn i Goteborg och Tradesvagen i Skepplanda!
7. Mitt signaturplagg ar nog valdigt korta klanningar, kjolar och shorts. Jag har valdigt snygga ben namligen.
8. Det finaste/dyraste i min garderob ar nog ett armband och ett parlhalsband jag arvt fran farmor, och betyder valdigt mycket for mig.
9. Jag ar beroende av Vaseline Intensive Rescue Lotion, lappbalsam, kaffe och internet.



10. Min personliga stil kan beskrivas med dessa tre ord: enkel, billig och cool.
11. Om jag bara fick shoppa i en affar skulle det vara Topshop, River Island eller Primark.
12. Jag har aldrig kopt nagot fran internet, i klad-vag. Eller fran Kappahl.
13. Jag fyndar bast pa saker jag verkligen behover/vill ha som jag funderat pa och sparat ihop till lange.
14. Om jag fick arva nagons hela garderob skulle det vara Carrie Bradshaws! Eller mojligen Alexa Chungs.
15. Mitt nasta stora inkop har jag ingen aning om, men jag skulle behova en ny vinterkappa och ett par grymt snygga jeans.
16. Min stilikon ar franska skadisen Clemence Poesy.



17. I min skosamling har jag ett par svarta platform heels med remmar och spannen, ett par svarta ankleboots i lack, ett par svarta Converse (som jag haft sen jag var 14), de obekvama stovlarna, ett par svarta ballerinas i lack och ett par platta boots. Inte mycket att hanga i granen, men mer an sa behover jag inte.
18. Min dromvaska ar nog en svart, quiltad Chanel. Jag ar dock ingen vask-manniska.
19. Varje manad shoppar jag for mindre an de flesta skulle jag tro.
20. Pa natet shoppar jag nu inte alls, men jag gillar att surfa runt och leta inspiration. Newlook.com och Topshop.com ar bra.
21. Min favorit-modeblogg ar antingen Ebba von Sydows eller Elin Klings.
22. Jag ar som snyggast nar jag ar utvilad, med nytvattat har och lite brun utan sol.
23. Om jag vill ha smakrad fragar jag ALDRIG min sambo.
24. Mitt har ar ganska langt, mellanblont och slitet efter otaliga hemmafargningar.  
25. Mitt dromjobb ar att vara forfattare. Eller terapeut. Eller Catwoman.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback