Dagen

Idag har jag:

- Gatt till NatWest for att ta reda pa varfor min kontoansokan blev nekad. Det visar sig att pa address-beviset, ett council tax letter, var mitt namn felstavat. EN ENDA bokstav fel. Och eftersom det inte stamde med mitt pass blev min ansokan avslagen. Sa jag maste ga till kommunen imorgon och fa det andrat, och om jag kanner engelsk byrakrati ratt kommer det val att vara fixat nan gang sommaren 2014. Haringey Council, jag kommer hemsoka er i livet efter detta.

- Lyssnat pa en forelasning om Talcott Parsons och amerikaniseringen av sociologisk teori. En timma av mitt liv jag aldrig far tillbaka.

- Deltagit i en fokusgrupp, i en undersokning om betygsmetoder. Det var faktiskt kul, speciellt eftersom man fick betalt £30 for att sitta och klaga pa skolan i tva timmar. Dock blev vi lovade lunch, som aldrig dok upp. Minuspoang.

- Lektion om Hannah Arendts bidrag till sociologisk teori. Jag skams nastan over att erkanna att jag tyckte det var intressant.

- Tagit buss 476 hem

- Atit chicken kievs till middag

- Och ska nu avsluta dagen med att forsoka skriva minst 200 ord pa uppsatsen. Feministisk kriminologi, let your love wash over me. Jag forundras standigt over universitiets formaga att ta ett intressant amne, och liksom suga allt det roliga ur det.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback